شهر قدیمی آنتالیا
نوشته شده توسط : ادمین

شهر قدیمی آنتالیا

شهر قدیمی آنتالیا یکی از مکان های تاریخی آنتالیا می باشد که توسط رومی ها ساخته شده است . دیوارهای اطراف این شهر بلند و به سمت دریا ختم می شوند و به همین علت امروزه از آن به عنوان قلعه محله کاله ایجی یاد می شود . در دوره سلجوقی این شهر پس از توسعه به بندرگاه تبدیل شد که امروزه یکی از آپار تاریخی آنتالیا به شمار می رود . طرح این قلعه به نوعی بازگو کننده زندگی و آداب و ذسوم مردم آن دوره می باشد .

شهر قدیمی آنتالیا

در داخل قلعه خانه های متعددی وجود دارد که همه آنها از سنگ و چوب ساخته شده اند . خانه های این قلعه همگی دو وجهی هستند . این قلعه شامل دو طبقه می باشد که در پایین آشپزخانه و انبار قرار گرفته است و در طبقه بالای آن محل سکونت صاحب خانه بوده است . در پایین این قلعه بندرگاهی وجود دارد که دومین بندرگاه مهم ترکیه به شمار می رود . این بندر گاه امروزه به یکی از مکان های تفریحی تبدیل شده است و گردشگران تور آنتالیا 94می توانند علاوه بر بازدید از این قلعه در بندر گاه آن از قایق های تفریحی نیز استفاده کنند .

 شهر قدیمی آنتالیا





:: موضوعات مرتبط: تور آنتالیا , ,
:: برچسب‌ها: شهر قدیمی آنتالیا,دیدنی های آنتالیا , جاذبه های گردشگری آنتالیا , جاذبه های توریستی آنتالیا , بهترین جاذبه های توریستی آنتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 183
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: